تبليـغات در اينستاگرام، انواع روش ها و مزاياي بهره گيري از آن
نوشته شده توسط : بهروز اسدی

 

طي آمار بسياري از منابع تحقيقاتي در زمينه گسترش شبكه هاي اجتماعي، بطور تقريبي 55% افراد بين 18 تا 29 ساله در آمريكا و اروپا عضو اينستاگرام مي باشند. اين رقم در كشور ما ايران و به خصوص در شهر هاي بزرگ اگر بيشتر از اين نباشد، قطعا همين حدود ها است و اين يعني نسلي تاثير گذار در جامعه امروز و فردا، دنيا را از قاب اين شبكه اجتماعي محبوب نظاره گر هستند.

شركت ها و كسب و كار هايي كه بتوانند از اين قدرت نفوذ شبكه هاي اجتماعي استفاده كنند و از ويژگي انتشار تصاوير و ويديو اين شبكه بهره مند شوند، فرصت رشد بسيار خوبي را به مجموعه خود داده اند. بهترين راه براي معرفي كسب و كار خود در اين شبكه اجتماعي، سرمايه گذاري و استفاده بهينه از سرويس تبليغات در اينستاگرام است. تبليغ در اينستاگرام نسبتا مقوله جديدي است كه ابزار تخصصي آنرا اين اپليكيشن چند وقتي است به مجموعه خود افزوده است و به كسب و كار ها فرصت آنرا مي دهد تا با نمايش محصولات و خدمات خود در داخل پروفايل اعضا و در ميان پست هاي آنها، خودشان را به بازار هدف خود معرفي نمايند.
از مزاياي تبليغ در اينستاگرام مي توان به نكات ذيل اشاره كرد :
  • دسترسي به جامعه آماري گسترده جهت شناساندن محصول و يا خدمات
  • هدفمندي در تبليغات با استفاده از ابزار تخصصي اينستاگرام
  • افزايش فالوور در اينستاگرام
  • افزايش بازديد سايت كه منجر به افزايش رنك سايت خواهد شد
  • در صورتيكه كسب و كار ها اپليكيشن اختصاص داشته باشند، اين روش تبليغات در شبكه هاي اجتماعي، آمار دانلود اپ را مي تواند بطور چشم گير افزايش دهد.
روش هاي تبليغ در اينستاگرام :
1- تبليغات تصويري ( Instagram Photo Ads ) : با استفاده از اين روش، كسب و كار ها مي توانند با استفاده از تصويري، برند خود و يا محصولات و خدمات خود را به اعضاي اينستاگرام نمايش دهند. استفاده از اين ابزار راه خوبي براي گسترش شناخت شركت در ميان جامعه مورد هدف است.
2- تبليغات ويديويي ( Instagram Video Ads ) : از ايجاد و نمايش تبليغات ويديويي تا سقف 60 ثانيه بهره مند بشويد تا در اين زمان با معرفي جذابي از محصولات و خدمات خود، بتوانيد احساس نياز و مشتريان بالقوه بسازيد.
طبق گذارش هاي تحقيقاتي 30 ثانيه اول هر ويديو تبليغاتي در شبكه هاي اجتماعي اهميت دارد و طراحي محتواي جذاب و مفيد در زمان 30 ثانيه مي تواند تضمين كننده تماشاي كامل ويديو تبليغاتي اينستاگرام باشد.
3 – تبليغات چرخشي ( Instagram Carousel Ads ) : در تبليغات چرخشي اينستاگرام به كسب و كار ها امكان آن داده مي شود كه بتوانند در اسلايد هاي مختلف و به صورت تصاوير و يا ويديو، جنبه هاي گوناگون خود را معرفي نمايند، انواع محصولات خود را در معرض ديد بگذارند و يا مراحل اجرايي كار هاي خود را به مردم اطلاع دهند. اين روش بسيار جذابي براي جذب توجه مخاطبان مي تواند باشد.
4 – داستان هاي اينستاگرامي ( Instagram Stories ads ) : در اين روش اعضاي اينستاگرام بصورت تصوير كامل ( Full Screen ) تبليغ شبكه اجتماعي خود را تماشا خواهند كرد و همانطور كه از نام اين روش تبليغاتي مشخص است، به كسب و كار ها فرصت خوبي را مي دهد تا داستاني جذاب از فرايند هاي كاري و يا روابط روزمره خود را به مخاطبان نمايش دهند و به گونه اي تبليغات غير مستقيم انجام دهند.
كليد هاي عملياتي و تبليغاتي در اينستاگرام ( Call-to-action buttons ) :
از امكانات بسيار كاربردي تبليغ اسپانسري در اينستاگرام، امكان افزودن كليد هاي عملياتي و كاربردي به تبليغات است. كليد هايي كه مي توانند مخاطبان را مستقيم به سايت يا صفحه اينستاگرام كسب و كار هدايت كنند، اپليكيشن اختصاصي را دانلود كنند و يا آنها را به شماره گير موبايل خود هدايت كنند
از ويژگي هاي متماير كننده تبليغ در اينستاگرام، امكان تعيين بازار هدف دلخواه است. با استفاده از اين ابزار بسيار فوق العاده كاربردي مي توان فاكتور هايي مانند محل، گروه سني، علايق و سليقه ها، وضعيت فعلي ( Current Status )، صفحات عضو مخاطب و ده ها متغير ديگر را دسته بندي كرد و بر اساس بازار بالقوه، تبليغاتي هدفمند داشت.
طي گزارش هاي آماري، تا پايان سال 2017 ميلادي بطور تقريبي 75% كسب و كار هاي بين المللي كه داراي بيش از 100 پرسنل هستند، به گونه اي از تبليغات اينستاگرام بهره خواهند برد. اعضاي اينستاگرام ديگر تنها دوستان، خانواده و افراد مشهور را دنبال نمي كنند بلكه پيگير برند ها و محصولات مورد توجه خود نيز هستند. اين فرصت ايده آل براي تمام كسب و كار ها است.





:: برچسب‌ها: تبلیغات در اینستاگرام , افزایش فالوور , افزایش رنک , تبلیغات در شبکه های اجتماعی , تبلیغات ویدیویی , یاتی ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 تير 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: